Информацията в настоящата статия е актуална към 2017 г. Настоящата версия на услугите ни е 50 пъти по-добра (измервали сме го). Надяваме се да имаме възможност да работим заедно. Може да се свържете с нас през страницата ни за контакт.

Здравейте, гладни и прогресивни новатори,

Днес искаме да ви представим една възможност, която може да осигури на вашата полезна инициатива 10 000 щатски долара на месец за маркетинг в Google AdWords под формата на безвъзмезден грант (дарение).

Ако имате проект, инициатива, дейност, която има или предстои да има уеб сайт и предоставя добавена стойност на обществото, продължете да четете, за да се запознаете с програмата Google Ad Grants, с която от Гугъл подкрепят градивни инициативи.

Google Ad Grants програмата предоставя по $10 000 на месец за неограничен период от време, които могат да бъдат използвани за реклама на конкретен домейн (уеб сайт) в търсачката на Гугъл по ключови думи. За хората, които нямат опит с рекламата в AdWords, това значи, че ви се предоставя възможност да излизате в рекламните карета в търсачката на Гугъл, когато някой търси по ключови думи, които са свързани с вашата дейност и по които вие сте направили реклами. В точност – вие може да използвате тези $10 000 на месец за реклама в търсачката на Гугъл на вашия уеб сайт и дейности.

 

Възможностите.

 

  1. Огромен ръст от нови посетители на сайта ви – десетки до стотици хиляди.
  2. Промотиране на събития на организацията ви.
  3. Привличане на по-голям брой последователи за е-бюлетина ви.
  4. Реклама на мисията и дейностите ви.
  5. Привличане на дарители.
  6. Продажба на продукти/услуги, които са свързани с мисията/дейността на организацията ви.

 

1 НПО – 1 УЕБ САЙТ – 1 субсидия от $10 000 на месец.

 

Основните правила на програмата са както следва:

 

  1. Проектът/уеб сайтът следва да работи в полза на обществото и ако има комерсиална част, то тя да е допълнителна и подкрепяща нестопанската такава, образователна например. Всяко съдържание, което се популяризира чрез програмата трябва да бъде на 100% ясно свързано с дейността на организацията и да подпомага тази дейност. Ако сдружението/фондацията ви е свързана с приют за кучета, например, то да продавате авторски каишки за кучета или да предлагате разхождане на кучета срещу заплащане би било комерсиално съдържание, но всички приходи биха били използвани за подпомагане на дейността на организацията.
  2. Сайтът ви следва да е свързан с НПО (неправителствена организация или както ги определя законът – юридическо лице с нестопанска цел) в обществена полза. Понастоящем според ЗЮЛНЦ такива са сдруженията и фондациите. Важно е да знаете, че българското законодателство позволява едно НПО да бъде учредено от търговско/и дружество (фирма – ООД/ЕООД например), както и обратното – една фирма да бъде учредена от НПО/та. Ако тепърва се изправяте пред този избор, ние препоръчваме да изберете фондацията като по-съвършена и перспективна правна форма, при която имате повече свобода, дадена от закона. Препоръчваме да прегледате и материалът ни с правни съвети за развитието на вашия проект, а за повече специализирана информация в областта на НПО, може да разгледате preregistrirai.me.
  3. Много е важно уеб сайтът на проекта да има съдържание с висока стойност, авторско по възможност, а НЕ съдържание с ниска стойност. За съдържание с ниска стойност прегледайте стандартните AdWords правила, секцията Злоупотреба с рекламна мрежа (тези правила важат за всички рекламиращи в AdWords). За такова например се счита злонамерен или нежелан от потребителя софтуер; съдържание, чиято основна цел е да показва реклами; съдържание, което е копирано от друг източник, без да се добави стойност под формата на оригинално съдържание или допълнителна функционалност; целеви страници, чиято единствена цел е да изпращат потребителите другаде и др.

Как се кандидатства?

 

Много е важно да започнете първо с плануване и изпълнение на горните три точки преди да започнете процеса на кандидатстване. Ако те не са налице, от Гугъл най-вероятно няма да ви одобрят. След като сте ги изпълнили, има няколко основни фази, през които следва да се премине:

  1. Разпишете си в един файл, ако я нямате, мисията на вашата организация и основните дейности, които извършвате. Една страница е ок като дължина. Може и повече, ако прецените.
  2. Последващо следва да направите регистрация на вашето НПО в TechSoup.bg, които са официален партньор на Гугъл по програмата. Регистрацията става през сайта на ТехСуп.
  3. Следващата стъпка е създаването на AdWords профил спрямо изискванията на Ad Grants програмата спрямо “Ръководство за създаване на профил в Ad Grants” (когато го напишете в Гугъл ще ви излезе). Много е важно да следвате всеки детайл в ръководството, в противен случай ще трябва да си създавате нов профил.
  4. Непосредствено след това трябва да направите първата си кампания. Отново следвате указанията в това ръководство.
  5. След като сте готови с всичко до тук, отново в същото ръководство има връзка за подаване на кандидатурата за Google for NonProfits. Това е глобалната програма на Гугъл, в която е включена Google Ad Grants програмата. Първо подавате кандидатурата си за Google for NonProfits, след което пускате заявка за активация на Google Ad Grants през администраторския ви панел в Google for NonProfits.

 

След одобрението ви за Google for NonProfits вие получавате и достъп до Google Apps и усъвършенстван YouTube профил с повече функционалности – платени продукти отново безвъзмездно. Гугъл Апс може да ви помогне да оптимизирате процесите си на работа, а YouTube да популяризирате дейностите си и в YouTube.

 

Детайли и условия за рекламите

 

Специфичните правила на програмата и стандартните AdWords правила, които важат за всички рекламодатели следва да се спазват не само преди подаването на кандидатура, но и след нейното одобрение, за да продължи субсидията да се отпуска всеки месец. Съветваме ви или да отделите време да се запознаете в детайл с правилата.

  1. Рекламите ви трябва да водят към един-единствен домейн на уебсайт – този, който бил е одобрен в първоначалната ви кандидатура.

1.1. Домейнът следва да е ваш собствен, а не поддомейн към друга платформа. Например primerensite.bg е допустим, но primerensite.drugsait.bg НЕ е.

1.2. При определени обстоятелства и допълнително одобрение от Гугъл, може към едно НПО да бъде свързан повече от един домейн/уеб сайт и двата да ползват общи $10 000 на месец.

  1.  Трябва активно да управлявате профила си в AdWords, като влизате в него веднъж месечно и правите най-малко една промяна на всеки 90 дни.
  2. Рекламите и ключовите думи трябва да съответстват на дейността и мисията на организацията ви.
  3. Рекламите ви не трябва да водят към страници, които съдържат предимно връзки/линкове към други уебсайтове.
  4. В рекламите ви не може да се предлагат финансови продукти (като ипотечни кредити или кредитни карти), нито да се искат дарения на коли, лодки или друга собственост.
  5. На сайта ви не може да се показват реклами от Google AdSense, нито връзки към реклами от партньори.

Детайли и условия за бюджета

  1. Дневният бюджет е зададен на 329 USD. Ще получите безплатно рекламиране с AdWords на стойност 10 000 щ.д USD. месечно.
  2. Максималната ви цена на кликване (CPC) ще бъде 2,00 щ.д USD.
  3. Всички кампании трябва да бъдат насочени по ключови думи.
  4. Рекламите ще се показват само на страниците с резултати от търсенето с Google.
  5. Рекламите ви ще са изцяло текстови (без видеоклипове или изображения).
  6. Забранено е рекламирането САМО с търговска цел. Ако популяризирате продукти или услуги, 100% от постъпленията трябва да се използват директно за подкрепа на програмата ви. Горе ви дадохме пример с приюта за кучета.

 

Добавена стойност

 

  1. В световен мащаб програмата подпомага проекти в областта на образованието, науката и технологиите, здравеопазването, околната среда, изкуството, младежки дейности и много други. Няма ограничения за областите, в които може да развива дейности вашата инициатива.
  2. Субсидията не е ограничена от териториален признак. Тоест вашият сайт може да е на повече от един език, рекламите да се правят на повече от един език и да са насочени към територии, които говорят съответните езици.
  3. Политическите партии, болниците и медицинските групи, учебните заведения, детските учреждения, академични институции и университетите НЕ могат да кандидатстват по програмата. НПО обаче, които са създадени от образователни организации отговарят на условията.

 

Малко информация за AdWords

 

Програмата Google Ad Grants представлява една невероятна възможност за вашия проект да достигне до правилната аудитория. Всичко по управлението на субсидията преминава през AdWords профил, който се създава в процеса на кандидатстване. Всеки бенефициент по програмата може да използва почти всички функции на AdWords с изключение на дисплейната и видео реклама, ремаркетинг и свързани с тях детайли. Което е огромен ресурс за вашите дейности. За много страни по света $10 000 на месец рекламен бюджет за AdWords е много. Той ви предоставя и възможност да експериментирате, да видите кое работи и кое не. Съветваме ви да отделите време и да се запознаете с управлението на рекламни кампании в Google AdWords, независимо дали ще делегирате управлението на профила си на външно лице/организация. Има подготвени образователни материали, както от Гугъл, така и от експерти в областта. Гарантирано ще ви дойдат нови идеи как да развиете и популяризирате проекта си.

 

Бъдете прогресивни и не спирайте.
Първата версия на настоящия материал се появи на preregistrirai.me. Това е актуалната статия с важни добавки в нея.

 

Last, but not least:

1. Ако искате да ви съдействаме като лектори на ваше събитие, прегледайте с какво можем да сме полезни.

2. За въпроси, свързани с ООД, ЕООД, общи условия, регистрация като администратор на лични данни, готови за използване ръководства и шаблони за изброените и други с правен характер, вижте тази статия.

3. Или пък как да 10x-нете вашия проект с процеси и процедури? Вижте тук.

4. Знаете ли какви са 10-те навика на успешните хора? Може би ги притежавате или искате на научите методи да ги изградите?

5. Научете и как един проект с 1 000 000 лв. инвестиция пропадна, а друг с 0 бе награден от Президента.

6. Вижте фазите на работа по един проект, както и ползите от Гугъл Ад Грантс за вашия проект.

Save

Save